tirsdag den 8. januar 2013

Chokolade kage, luksus

Jeg skal være på kursus de næste 4 uger, og kollegaer mente derfor at jeg måtte have en kage med på arbejde inden da...

Det blev denne chokoladekage af brownie bunde og choko mousse.


Brownie kage :
400 g sukker
225 g margarine
6 æg
225 g hvedemel
60 g kakao
1 tsk bagepulver
2 tsk vanille
125 g finhakket chokolade

Pisk sukker og margarine
Æg piskes i et ad gangen
Bland tørrer ingredienser
Røres i æggemassen

Springform 25 cm
170 grader ca 40-50 min

Kagen køles af og flækkes til 3 bunde

Chokolade moussen er snyd.....
Brugte Dr. Oetkers... (1 ½ brev og 3 3/4 dl mælk)








Nederste bund er toppen, herpå lagde jeg ca halvdelen af moussen, endnu en bund og næsten resten af moussen, til sidst brugte jeg bunden som øverste lag, for at få en pæn glat top. Hele kagen samlede jeg i springformen. Satte den på køl, så moussen kunne "sætte" sig.
Efter en time tog jeg forsigtig ringen af og gik derefter i gang med at pynte kagen. Jeg smurte resten af moussen over kagen inden jeg lagde fondant på. Jeg brugte chokolade fondant, som jeg rullede ud og også brugte til at udstikke blomster med.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar